מה עדיף חימום עם מזגן או חימום הבית עם קמין ?

שאלה שנשאלת תמיד מה עדיף חימום עם מזגן או חימום הבית עם קמין ?

קמיןאין ויכוח שכולנו רוצים שיהיה לנו נעים בבית ולא קר ואפילו היינו שמחים לחזור מיום עבודה ולהכנס לבית חם ולא לבית קר. ישנם דרכים רבות לחמם את הבית חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות, לכל אחת מהדרכים יש יתרונות וחסרונות לרוב וכל אחד עושה את השיקול שלו מה מתאים לו.

אחת ההשוואות שעושים הכי הרבה היא האם לחמם את הבית במזגן או לחמם את הבית עם קמין בין אם זה קמין עץ, קמין גז, קמין חשמלי ועוד.

מה עדיף לחימום הבית מזגן אן קמין ?

ישנם מרכיבים רבים לשאלה הזו חלקם קשורים לעלויות חימום, חלקם קשורים לעלות ההתקנה, עלות התחזוקה, יעילות החימום, בזבוז אנרגיה, יופי , מראה, איך מרגישים בבית ועוד. חשוב מאוד לקחת את הכל בחשבון אבל הנקודה הבולטת היא שמזגן בדרך כלל מייבש את האויר וגורם לכאבי ראש אצל חלק מהאנשים בעוד שקמין החום שלו הרבה יותר נעים . אני אישית מעדיף את הקמין על מזגן כי החום שלו נמר זמן רב יותר.

למה עדיף מזגן לחימום ?

היתרון המשמעותי ביותר של שימוש במזגן לחימום בחורף הוא העובדה הפשוטה שבגלל שיש מזגן שמקרר בקייץ בכל מקרה אז אנשים רוצים להשתמש בו גם בחורף לחימום וזה מובן. זה חוסך עלויות רבות של התקנה ותחזוקה מצד אחד ומצד שני לא כולם אוהבים את החום של המזגן.

למה עדיף קמין לחימום ?

יש יתרונות רבים לחימום הבית באמצעות קמין לסוגי השונים . נתחיל בסוג החימום קמין יוצר חום טבעי נעים במיוחד בעוד מזגן זה חום מלאכותי שמייבש את האויר בבית מתקרר מהן וגורם לכאבי ראש לחלק מהאנשים, אם נחשוב על עלויות ההפעלה והתחזוקה אז נקבל עלות גבוהה בעיקר בגלל עלויות החשמל שעולות כל הזמן.

היתרון העיקרי של קמין הוא המראה שלו, שתורם משמעותית לעיצוב הבית ויותר אווירה נעימה, יוקרתית ורומנטית.